20 Mart 2019 Çarşamba

THE TRUE COST (GERÇEK BEDEL)

THE TRUE COST 
(GERÇEK BEDEL)
BELGESELİ


Minimalizm ile ilgilenmeye başladığımdan beri birçok video izlemeye başladım. Eşyaları azaltma olsun, alışverişlerle ilgili olsun bir çok konuda ampül yandı kafamda. Ve nasıl tüketim çılgını olduğumu fark edince tüketimin arkasındakileri araştırmaya başladım. Daha doğrusu laf lafı açtı derler ya bende de video videoyu açtı ve bu belgesel ile karşılaştım. İyi ki de karşılaşmışım. Alışveriş ve tüketim anlamında bende bir duyarlılığın oluşmasını sağladı. 

Belgesel, büyük firmaların (H&M, ZARA, GAP) daha fazla kar etmeleri için neler yaptıklarını, kendi kazançlarını arttırmak için üretim yaptıkları fakir ülkelerde nasıl cinayet işlediklerini, günlüğü 2 dolara çalışan insanların hayatlarını nasıl hiçe saydıklarını, fast fashion adı altında tüketiciyi nasıl kandırdıklarını, indirim yapıldığını sandığımız zamanların arkasında nelerin olduğunu tam da tabiriyle tokatlaya tokatlaya anlatıyor. 

Belgeseli izlememle hayatım değişti diyebilirim. En azından tüketmeme ile alakalı büyük adımlar atmaya başladım. Siz de izleyin, izlettirin, anlatın, yayın. Belgeselden sonra alışveriş ve markalar üzerine uzun süre düşüneceksiniz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder